onsdag, december 01, 2004

1 december 2004

Nu börjar nedräkningen! Tjoho! Tänkte egentligen inte se julkalendern i morse utan kolla på kvällen istället. Men klockan 07.10 väcktes jag av ett sms från syrran och då kändes det inte längre så jobbigt att hålla sig vaken sisådär tjugo minuter till och kolla in första avsnittet. Brukar allt som oftast vara snabb med att tycka till om saker. Minst lika ofta blir det ett fel första intryck så jag får lov att ändra mitt omdöme. Tror därför att jag ska vänta med min reaktion på kalendern tills imorgon. Såg på aftonbladet.se att kidsen gav kalendern fyra plus och huvudsaken är väl att de är nöjda!

I måndags sade jag upp mig från mitt jobb så förberedelserna inför julen och klappinköpen kommer inte att stressas igenom i år, det lovar jag. Det ska bli skönt, jag ska pyssla och baka och ha mig ända fram till jul! Fast idag ska jag till Stockholm och gamla jobbet och packa ihop mina saker. Funderar på att ta en sån där brun låda som dom får i amerikanska serier att stoppa ner alla sina ägodelar i. Fast jag hade behövt en enorm brun låda för att få plats med papper och jox som jag samlat på mig sen jag började på jobbet för ett år sedan.

När jag var tre år började jag i skridskoskola och sedan var jag i ishallen och åkte konståkning en massa gånger i veckan fram till jag var femton ungefär. De fyra sista åren var jag mest tränare åt skridskoskolegrupper och lite äldre åkare. Fast när jag började gymnasiet hade jag inte tid med det längre. Nu när jag slutat på mitt jobb kom jag på att det skulle vara mysigt att åka skridskor med en massa barn igen. Så i söndags mejlade jag en tränare här i Västerås och frågade om de behövde någon hjälp någon gång. Sedan gick allt fortare än fortast! Igår var jag på mitt första tränarmöte och på söndag börjar jag! Wiiiie :)

Nu ska jag sätta igång med dagens bestyr som att äta frukost och titta på Hem till gården innan jag beger mig mot Stockholm!

Trevlig första december!