måndag, februari 20, 2006

Söndagskaos

Söndag betyder slappa-hela-dagen-fram-till-klockan-två. I alla fall i min värld. I går städade jag lite också, men det var så lite så att det knappast kan räknas. Klockan två är det dags att göra sig i ordning för konståkningsträningen och promenera till ishallen. I love söndagar!

Den 25 mars är det våravslutning med uppvisning i Rocklundahallen och i går började vi öva på skridskoskolans avslutningsnummer, till musik från Ringaren i Notre Dame. Puh, det är tur att jag har så mycket erfarenhet av skridskoskolegrupper att jag vet att det i slutändan brukar se ganska fint ut. För igår var det kaos. Fullkomligt kaos. Föräldrarna stod vid sargen och skrattade när vi försökte få barnen att åka på raka led och hålla armkrok. Galet. Men den 25:e blir det fint. Hoppas jag.