söndag, juli 01, 2007

Med fokus på COOP

Har idag, så här andra dagen på semester, utforskat nya COOP Forum i Bromma. Butiken är inhyst i en gammal kulturminnesmärkt hangar med en imponerande takhöjd på 14 meter. Det är ljust! fräscht! fint! Och hur stor beundrare jag än är av koperationen så är det inte ofta det är just de tre orden som först slår mig när jag tänker på COOPs butiker.

Det enda som drog ner betyget var att jag köpte Fokus och när jag satte mig med mitt mint-te och mina wasabinötter utanför COOP för att läsa märkte jag att det var nummer 21, från 15-21 juni. Det kan ju verka som nyligen och det är det väl egentligen. Men att läsa om Reinfeldts Hu Jintao-besök, partiledardebatten och landets bästa kommun att bo i kändes faktiskt hopplöst inaktuellt. Ett pluspoäng var väl i och för sig att det överhuvudtaget var möjligt att köpa Fokus där. I Västerås (för övrigt på plats 171 i Fokus kommunranking) finns den bara på Pressbyrån.