lördag, februari 07, 2009

Ordning!

Har den senaste tiden reflekterat över hur tråkigt mitt språk blivit här på bloggen. Jag får liksom inte till det, texterna lyfter inte. Precis innan jag skulle somna igår kom jag dock på vad det kan bero på, jag låg nämligen och läste Barack Obamas fina Min far hade en dröm och förstod att mitt språk den senaste tiden varit torftigt för att det inte fått någon inspiration. Jag har inte läst några böcker med geniala meningar där orden följer varandra likt ett alldeles självklart pärlband. Jag har valt 70-talets årskonferensprotokoll före skönlitteraturen helt enkelt, och det är inte alltid fel, men nu har valet alldeles uppenbart fått följder för mitt bloggande och då är det allvarligt. Allvarligt och väl värt att ändra på! Jag börjar med Obamas bok och fortsätter med att utnyttja det bokhandelspresentkort jag fick i försenad julklapp av pappa med familj idag. Det måste bli ordning på det här!