torsdag, april 14, 2005

14 april 2005

Tar mig friheten att skriva en andra gång idag. Syrran och jag har varit och hyrt filmer, köpt popcorn och godis. Laddad upp för en riktig myskväll med andra ord. Men nu sitter jag här och syrran är iväg och träffar någon kompis. Vi hyrde Dirty Dancing 2 och den har vi inte lyckats se ännu, den hackar och har sig. Moulin Rouge däremot, kollar jag på samtidigt som jag skriver här. Och det går ju bra.

Tänkte ägna mig åt lite namedropping/surftips såhär torsdagskvällen till ära:
Maryam måste ni verkligen kolla in. En tokbra tjej! Om man skulle kunna få praoa hos någon i hennes/hans liv för att bli lite mer som hon/han skulle jag utan att tveka välja Maryam. Och du måste surfa in hos Myran när du ändå är igång. Marian Keyes på svenska och ur verkliga livet!

För övrigt uppdaterar jag det här inlägget i anteckningar till skillnad från Frontpage som jag är van vid. Det här känns som förr i tiden när jag satt hemma och kodade och hade mig. Att jag dessutom sitter hemma i åkersberga förstärker känslan av att jag är några år yngre och går på gymnasiet. är ganska glad att så inte är fallet. Faktiskt.

Igår såg jag ett Dharma&Greg-avsnitt där Greg skulle åka bort en vecka. Dharma gjorde allt för att han skulle stanna hemma, för att hon skulle sakna honom så mycket om han åkte. Hon gömde alla handdukar när han duschat och spikade igen dörren när han skulle gå ut. Inte för att jag är så svag tjejer som bryter ihop totalt utan sin pojkvän sådär, men visst kan man känna igen sig? Hur som helst var avsnittet väldigt gulligt och slutade lyckligt. Helt i min smak med andra ord!