onsdag, september 14, 2005

Linda Skugge & Jag

Borde lära mig något av Linda Skugge. Hon är så effektiv att det gör lite ont i mig att läsa hennes blogg. Hon hinner med så mycket på så kort tid, missar aldrig en deadline och klagar inte.

Men jag har det i mig någonstans. Jag kan också vara effektiv. I går åt jag lunch på en kvart och ringde fyra samtal under tiden. Blev mätt och kunde stryka fyra att-ringa-samtal från listan. Men Linda verkar inte vara så stressad under den effektiva tiden. Mina händer skakar och jag tänker hela tiden på vad jag måste göra när jag kommer hem... när jag kommer till expen... kan aldrig bara göra en sak åt gången... ok, jag vill kolla lite på tv.... men bara om jag skrivit klart referatet och läst så många sidor i kursböckerna som möjligt innan... och endast om jag har något att göra under tiden... diska och laga mat blir bra.... bara sitta och titta på tv?... big nono... inte effektivt...

Och dessutom lider jag av Sabinaabstinens.