torsdag, september 08, 2005

sthlm...

Åker till Stockholm över helgen. Är lite pirrig faktiskt, har inte varit där på några veckor. Galet, jag har ändå bott i vår kungliga huvudstad (nåja, i Åkersberga då...) i närmare tjugo år av mitt liv. Och här i Västerås i ett. (Och i Malmö i tre år, för den som undrar!) Men när jag nu kommer till Stockholm blir jag sådan där som jag störde mig på när jag flyttade därifrån för ett år sedan. Som tycker att alla stressar mycket och att det inte gör sååå mycket om man råkar stå på fel sida i rulltrappan. Helt sjukt, om någon sagt det till mig för ett år sedan hade jag inte under några omständigheter trott på det.

Någon mer som längtar efter hösten? Jag är trött på värme och sätter på mig värsta höstjackan varje morgon i protest. Det resulterar ju oftast i att jag är svettig och äcklig när jag kommer till skolan... Dumt. Och Sabina, my partner in crime, som gillar hösten lika mycket som jag har dragit till Milano. Ingen ordning! Menmen, jag hoppas såklart att hon har det jätteroligt! :)