måndag, december 04, 2006

Stupid?

Then afterwards we drop into a quiet little place
and have a drink or two
and then I go and spoil it all
by saying something stupid
like I love you
Hamnade hastigt och lustigt hemma i Åkersberga. Ibland känns jobbet alldeles för jobbigt och man konstaterar att det faktiskt är inte är ledigt en endaste dag de närmaste veckorna och då är det tur att man har detså fantastiskt flexibelt så att man kan fly hem till mamma två dagar mitt i veckan. Här gosade jag ner mig i soffan tillsammans med en sjuk syster och en trött mamma och både Extreme home makeover och Från koja till slott. Vardagslyx, indeed.
I helgen hann jag förutom städning och lussebullsbak även med glögg, pepparkakor och Castro-special på lovely public service tillsammans med A, L och G. Söndagen tillbringades både på julmarknad i Surahammar och en kortis på lika snöbefriad julmarknad i Västerås.
Imorgon är det lunch med M som står på schemat därefter IKEA-färd och hemmamys hos S&C. Kan det bli en bättre tisdag? Följande konversation utspelade sig i bilen idag:
Jag (sådär lyrisk, ni vet): Åh, det finns verkligen inget jag hellre skulle vilja göra imorgon än att vara hemma hos S&C och titta på Greyan!!!
G (sådär avmätt liksom): Vad bra att det är det du ska göra då.
Tur att den där G kan vara sådär avmätt och ta ner mig på jorden ibland när jag blir alldeles för åhvadsötaallassuarnaärvisstharvidombästassuarnai-
helavärldenjadetharviverkligenåhvadfantastiskt.
Hade inte han funnits hade jag spårat ur för länge sedan. Indeed.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh, va myyys! Själv tänkte jag jaga prinskorv inför morgondagen ;) Å förresten de är ju faktiskt de bästa SSU:arna i hela världen! :)

4:59 em  
Anonymous Anonym said...

Excuse me, men ni vet att ni inte har de sötaste ssu:arna i världen. Eller ok, ni kanske har de sötaste, men vi har de bästa, mest kompetenta, snyggaste, roligaste och alla andra positiva egenskaper man kan ha. Sorry to say ;)

5:03 em  
Blogger Anna N said...

Gosh, jag som alltid har sagt emot de som påstår att lenare är dryga!

11:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home