söndag, februari 18, 2007

Självförtroendekris

Min syster och jag skämtade förut om att jag aldrig skulle ta körtkort, att det liksom inte var min grej. När jag övningskörde i somras var jag kass på det mesta. Jag gasade för mesigt, tog inte för mig och höll på att köra över stackars tanter. Det enda jag fick beröm för på körlektionerna var min förmåga att backa runt gathörn och att fickparkera. När mitt körkort var alldeles färskt och min bil ännu nyare blev jag tokutskälld av en man på parkeringen på stationen. Han tyckte inte att min parkering var den allra bästa, och ska jag vara ärlig var den väl inte det heller. Men det där har verkligen givit mig traumatiska minnen. Nu är jag superkass på att parkera. Trots att bilen är i den storlek att man kan ställa den på bredden i parkeringsrutan utan större problem så klarar jag aldrig av såna där snygga parkeringar som jag kunde i somras. Mitt parkeringssjälvförtroende är i botten. What to do?!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

http://www.youtube.com/watch?v=u6YkqTzCGew&mode=related&search=

Man kan t ex kolla in ovanstående och inse att man inte är ensam om parkeringsproblemet.

Eller så är det bara att öva, öva, öva. Mitt stalltips är annars att man ska räta ut snabbare än vad man tror...

10:20 em  
Blogger Anna N said...

Tack :) I jämförelse är jag proffs faktiskt! Ska se till att öva en hel massa!

10:29 em  
Anonymous Anonym said...

Öva, öva, öva. I hemlighet. Där ingen ser eller bryr sig. Bara för dig själva.
Börja inbackningen precis bredvid bilen famför, och som Elof säger, räta ut snabbare än vad man tror.

Och just det ja, öva! Få in snitsen!

10:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Home