söndag, februari 11, 2007

Kvällens tröttaste

Ringde just hem till Anders och följande konversation utspelade sig:

Anders: Det är Anna Nikula.

Jag: Eeeh...hej. Sover du?

Anders (med sömnröst): Nää, kanske lite.

Jag: Konstigt att du svarade med mitt namn.

Anders (med sömnröst): Jag sover.

Jag: Jag märker det. Ska vi höras imorgon istället?

Anders (med sömnröst): Ja.

Jag: Ja, för det var ju lite konstigt att du svarade med mitt namn.

Anders fnittrar sömnigt.

Jag (alldeles okänsligt): ANDERS!

Anders (med vanlig röst): Hej, vad är klockan?

Jag: Kvart i tio. Varför svarade du Anna Nikula?

Anders: Gjorde jag?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men Anna, du förstår väl att han bara lurades med dig!?

/ katten

10:07 fm  
Blogger Anna N said...

Anders anders anders, du sov. End of story!!

10:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home