fredag, oktober 14, 2005

Generella friendtones

Efter att under förmiddagen fått fem samtal till mobilen som alla började med att tala om det lilla musikstycke jag tydligen haft istället för traditionell ringsignal tyckte jag att det var dags att göra någonting åt det.

"Godmorgon och välkommen till friendtone. För att ändra inställningar för din generella friendtone, tryck 1. Det är här du ställer in din generella friendtone..."

Alltså, generella friendtone, så himla roligt uttryck! När killen som pratar i luren sagt det typ sju gånger i samma mening låter det jätteskojsigt, jag lovar. Ring 323 från din 3-mobil och lyssna själv! Nu låter det i alla fall tut, tut, tut när man ringer till mig och inte three is a magic number eller hur den där låten nu gick. Jag har ju, thank god, inte behövt lyssna till den själv.

På 90-årskalaset häromdagen utbrast födelsedagsbarnets hustru "Åh Anna, har du din fästman med dig!" angående mannen som råkade komma med samma sällskap som jag. Synd bara att mannen var dubbelt så gammal som min "fästman" och inte alls lik min darling! Jaja, syrran fick sig ett gott skratt.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Inte bara hon !

10:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home