måndag, mars 06, 2006

Sitter vid en dator vars skärm är så suddig, så suddig. Har fipplat på alla knapparna för att det ska bli ljusare, mörkare, mer kontrast och sådär. Men det hjälper inte. Måste ändra storlek på texten när jag går in på en ny sida "Visa/Textstorlek/Störst" och sitta långt ifrån skärmen för att se något. Jobbigt. Jobbigt. Texten jag skriver kan vara rätt eller fel, det vet jag inte. När jag skriver brukar jag titta på skärmen hela tiden för att se om jag stavar rätt men nu spelar det ingen roll. Jag ser ju inte vad som står där. Så istället tittar jag ut genom fönstret eller på mobilen och hoppas att den ska ringa. Och om någon har ett jobb över så hör av dig. Jag hatar att vara overksam som nu. Och i Aftonbladet läser jag om Jessica Folcker som tävlar i melodifestivalen några dagar efter förlossningen och det står att "Under de cirka tre minuterna på scen tog hennes man hand om deras nyfödda dotter " som om det är värsta uppoffringen för pappan att under TRE HELA MINUTER ha ansvaret för barnet. Som om han är en hjälte. Idag är jag trött på det mesta.