onsdag, augusti 02, 2006

Poäng

Om man älskar hav och vindar
och är trött på neon och betong
Är det konstigt att man längtar bort nångång?

Jag skulle vilja poängtera en sak här. Jag är ju sosse och har världens bästa jobb. Men här på bloggen är jag mest Anna som inte skriver om politik utan mer om triviala saker som vad jag ätit till middag och vad som hände på morgonpromenaden. Men det betyder inte att jag inte kollar på Gomorron Sverige till frukosten eller att jag inte blir arg och ledsen när jag ser bilder från Libanon ochtänker på hur människor egentligen beter sig mot varandra i världen. Det betyder inte att jag inte reflekterar över algblomningen eller blir rädd av att främlingsfientliga partier ställer upp i rekordmånga kommuner i höstens val. Det betyder bara att jag inte skriver om det precis här.
Citatet från Lena Anderssons Är det konstigt att man längtar bort nångång?