söndag, januari 21, 2007

Helvetesfärden...

...är precis över. För fem minuter sedan bände jag loss fingrarna från ratten och pulsade genom snön in i fina lägenheten.

Fick för mig att jag skulle köra från Stockholm redan ikväll. Det blev en upplevelse utöver det vanliga, I must say. Galet mycket snö, blåst och halka. Mellan Bålsta och Enköping körde jag bakom en lovely snöplog och kände mig säker. Därefter lämnades jag ensam på en (förvisso vacker) vintervit väg med en karavan av bilar bakom mig. I snöstormen såg jag sisådär tio meter framför mig och med tårarna rinnande försökte jag med all min telepatiska förmåga få bilarna bakom att förstå att "Hey, jag är bara 24 år och har haft körkort i sex månader, fattar ni inte att jag inte kan köra först här?" Efter en mil verkade budskapet gått fram och efter en livsfarlig omkörning hade jag iallafall en bils bakljus som ledstjärna all the way home.

Dagen i Stockholm var hur som helst himla mysig. Kulturhushäng med M och middag med S förgyllde den snöiga lördagen. För övrigt borde S och mitt restaurangbesök tillägnas en alldeles egen bloggpost fyllt av utfrysning av restaurangpersonalen, halkande på Drottninggatan och mjukglassbuffé. Imorgon kanske...

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du och S måste komma till moi nästa gång du är här. Fick feber igår och trodde jag skulle dö om jag var tvungen att gå till köket för att hämta ett glas vatten. Suck!
Kram

9:39 fm  
Blogger Anna N said...

Klart vi kommer nästa gång! Stackare som har feber, hoppas att du mår bättre snart darling! kramkram

9:49 fm  
Anonymous Anonym said...

Du måste ha kört samtidigt som min sambo igår. Han ringde när han körde bakom en snöplog mellan Bålsta och Enköping. Sen ensam på vita vintervägar. Såg du möjligtvis en grön liten fiat? Världen är liten ibland, men jag förstår hur du kände dig bakom ratten. Då är världen rätt stor!

11:09 fm  
Blogger Anna N said...

marie: vilket coolt sammanträffande :) Dessvärre såg jag ingen grön fiat. Men å andra sidan skulle jag lätt missat en tomteklädd älg som stod vid vägkanten och vinkade. Stirrade med galen blick på vägen ;)

11:29 fm  
Anonymous Anonym said...

Du är tokig, skulle ha sovit i fina, varma lägenheten i Vesby... Toka!

9:36 em  
Blogger Anna N said...

s: I know, jag är en idiot! Och i fortsättningen ska jag lyssna på dig!!! Men tack för en rolig kväll iaf :)

8:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Home