fredag, mars 23, 2007

Räkningar och andra saker som gör hjärtat lätt

Vilken känsla det är att få lön och börja betala av månadens räkningar. Kände mig lite trött efter lunchen men loggade in och betalade åtminstone billånet, mobilräkningen och tv-avgiften. När jag kommer hem blir det resten och då kommer jag känna mig ännu lättare om hjärtat.

Och nej, det här är varken skämt eller ironi.

Ikväll blir det bio med A. Förortsungar på Elektra för bara 30 pix. Perfa! På hemsidan står det "Observera att fredagsvisningarna visas av 6:orna på Brandthovdaskolan." Sweet! Jag vill också gå i sexan och få visa film. Det är stort.

Snart är jag inne på upploppet av årsmöten. Imorgon Västerås arbetarekommun, på söndag Unga Örnar och på onsdag SSU-Hallstahammar. Sen är det nog nog va? Förutom partidistriktets kongress i april dårå.