torsdag, augusti 14, 2008

Effektivt så det förslår

Klockan är nio och än så länge har jag varit i tvättstugan två gånger, diskat undan gårdagskvällens matlagningsbestyr, kokat nappar och nappflaskor samt läst en himla massa bloggar med en bebis i famnen. Hon vägrade att sova i vagnen för ett tag men nu ligger hon där och snusar igen. Effektiviteten denna morgon känner visst inga gränser. Spänningen just nu ligger i hur länge jag kommer att vara pigg och när jag kommer att behöva sova middag. För det råder det ingen tvekan om att jag måste göra det idag. Till kvällen kommer nämligen lilltjejens mormor och håller henne sällskap medan G och jag beger oss till Strömsholm och checkar Winnerbäck. Wiho! (eller något annat passande glatt utrop, gärna med en liten dans till).

Häromdagen var konsult-J och KTH-E på besök ända från den kungliga huvudstaden. Så härligt! Vi pratade bland annat om hur man ska bete sig för att inte bli en mamma som, på grund av omgivningens förväntningar, har ständigt dåligt samvete. Återkommer om detta när tid ges.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du har säkert redan hittat den, men den bästa pappabloggen jag hittat är Kängurupojkens pappa. Finns på Vi föräldrars hemsida.

12:22 em  
Blogger Anna N said...

Elin! Jag har inte sett den tidigare, men den är ju alldeles ljuvlig! Mina tårar ville aldrig sluta rinna när jag läste om sjukhusvistelsen...

1:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home