onsdag, juli 23, 2008

Isolerade

Pew, det där med att vara magsjuk på sjukhuset var en riktigt, riktigt dålig idé. Direkt när personalen fick reda på att jag var sjuk stängde de in G och A i ett rum där de skulle hålla sig isolerade och försöka låta bli att bli sjuka. Det lyckades det med. De personer som vågade sig in i rummet, till exempel för att lämna mat åt A, hade avancerade rockar och handskar på sig. Morgonen efter åkte jag till sjukhuset för att om möjligt få återförenas med mina älsklingar och annars få tag på min mobilladdare eftersom jag nu inte kunde få kontakt med vare sig omvärlden eller sjukhuset. Sköterskan som fick syn på mig sa Är det du som har kräkts? Ut! Ut! varpå jag gick ut, satt på en bänk i fem timmar för att vänta på vidare besked och sedan blev insläppt till resten av lilla familjen. Vi tillbringade ytterligare ett dygn i isolering innan vi blev utsläppta.

Idag är vi än mer utsläppta, på dagpermission faktiskt. Åtta underbara timmar hemma i lägenheten och en sväng på stan.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

10:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home