torsdag, juli 03, 2008

Vad skulle du göra om...?

Jag är min egen försökskanin, lever i mitt eget lilla experiment. Det går ut på att besvara frågan: Vad skulle du göra om dygnet endast hade två timmar? So far, verkar det som om jag mest skulle shoppa eller äta:

Lördag, barnvagnsshopping på Barnens hus och matshopping på COOP
Söndag, promenad till stan och pärmshopping till bokhyllan
Måndag, lunch på Kungsbyn med G:s pappa och farmor, samt lasarettbesök
Tisdag, promenad till stan och fika med L
Onsdag, ont ont ont i kroppen och därmed sängläge till kvällen då de två effektiva timmarna tillbringades på förlossningsavdelningen med sammandragningar, bricanyl och en bebis som än en gång valde att stanna i magen (Go Pyret!)

Resten av tiden tillbringas i sängen eller i soffan. Inte så spännande, inte så givande och inte så utvecklande heller faktiskt. Men med världens finaste sambo som sällskap är det ganska roligt i alla fall. Och när allt kommer omkring är det ju bara sisådär femtio dagar kvar. 

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag skulle äta! ;) Och köpa mat och gosa med katten (även om det är en elak katt). Jag skulle dricka juice med krossade myntablad i, läsa böcker jag lånat på biblioteket och kramas! :)

12:09 em  
Anonymous Anonym said...

Glömde fråga om det är bättre nu; är det bättre nu? Mindre ont, mindre ivrigt pyre? *kram*

12:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home