måndag, juni 23, 2008

Min plan

Jag hade en plan. Den här veckan skulle jag börja med små, korta morgonpromenader för att röra på mig och få frisk luft. Båda sakerna har varit en bristvara den senaste tiden så det var en fin och bra plan om jag får säga det själv. Den stötte dock på patrull (fantastiskt uttryck) när jag var på sjukhuset för undersökning. Livmoderhalsen som tidigare varit "kraftigt förkortad" är nu "i princip utplånad" och istället lite öppen. Dessutom är Pyrets huvud fixerat och jag har sammandragningar. Sjukskrivningen som tidigare inneburit att ta det lugnt är nu reducerad till "ännu mer inaktivititet". Eftersom jag inte känt de sammandragningar jag uppenbarligen har fick jag lova att uppsöka sjukhuset om något känns på nytt sätt eller ovant eller ovanligt. 

Läkaren kom först med förslaget att jag skulle bli inlagd igen men efter kraftiga protester från mig kom vi fram till att jag får åka hem och ta det lugnt (eller ännu lugnare) med tillägget att jag skulle uppsöka sjukhuset om något ändrar karaktär. För, som han uttryckte det, hemmaförlossningar brukar oftast gå bra, men det är kanske ändå bättre att föda på sjukhus.

No shit.

6 Comments:

Blogger Joanna said...

Oj, oj, oj! Men det viktigaste av allt är ju att ni alla tre mår bra, och det verkar ni ju vara trots att det låter lite omständigt och jobbigt! Skönt att du får vara kvar hemma! Ett par dagars bloggfrånvaro från dig gör direkt att jag börjar finurla på om det kanske kanske kommit något knytt än.

3:09 em  
Anonymous Anonym said...

Om du hade legat inne på Danderyds sjukhus hade jag kunnat hälsa på dig varje lunchrast ;). Men ännu bättre är ju att vara hemma.
krya krya!

4:27 em  
Anonymous Anonym said...

Haha, vad menar han med att det är bättre att föda på sjukhus? Jag förstår ingenting. Lillpyyyyret stanna inne ett tag till!

5:49 em  
Anonymous Anonym said...

Sån petig läkare ;) Vi är väl alla nyfikna på vad det är för ett ivrigt pyre men en liten stund till i mammamagen är nog en bra idé faktiskt :) Vila å krya på sig nu! *kram*

6:31 em  
Blogger Anna N said...

Vad fina ni (och era kommentarer) är. Tack!

11:46 em  
Blogger Johanna said...

Vi får väl hoppas på att du slipper ta reda på hur det det är att föda hemma, och att liten håller sig i magen ett tag till!

Kram på er alla tre!

4:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home