onsdag, juni 04, 2008

Väldigt, väldigt många böcker faktiskt

Första gången jag var hemma hos G tyckte jag att det var fascinerande att hans bokhylla påminde så mycket om min. En massa böcker kunde återfinnas i båda våra bokhyllor. Nu när dessa boksamlingar ska göras till en är dubletterna inte lika festliga.

En annan sak som är ofestlig är att konstatera att vi har tre exemplar av Arbetarrörelsens krönika i två delar och att de väger så förbannat mycket! Särskilt som nu, när jag är ensam hemma och inte får bära så mycket och de ligger i ena delen av vardagsrummet och bokhyllan står i den andra. Det blir lyfta en bok, tripp-tripp-trippa över bokhögarna, ställa in i bokhyllan och tillbaka igen. Och on top; en liten paus i soffan ibland för att vila ryggen och magen. Tur att det inte är så bråttom med att få ordning på böckerna.

G är en sväng i Uppsala för att hämta rullgardinen (och annat viktigt, som en massa böcker) eftersom västeråssolen lyser obarmhärtigt, men vackert, in i sovrummet om morgonen.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hjärtat! Vill du ha något, sällskap, bokbärarhjälp, nån som kan springa å köpa lite choklad på konsum? Vad som helst, finns här!
*kramar*
//L

ps.Fick du mitt sms förresten?ds.

11:39 em  
Blogger Anna N said...

Tack fina Lisa! Vi måste ses någon dag nu när jag är västeråsbaserad for real igen! kram

9:42 em  
Anonymous Anonym said...

Ja! En kopp kaffe på nya balkongen här nån dag när det är sol igen! :D

11:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home