lördag, maj 03, 2008

Första maj 2008

Första maj var, som vanligt, en både viktig och lovely tillställning. På plats i Västerås fanns ett grymt gäng SSUare som protesterade mot framförallt den bostadspolitik som den borgerliga regeringen för och som så effektivt delar upp människor i två grupper, den med pengar och kontakter och den utan.

Min appell gick bra efter att jag fick hjälp av schysta fanbärare att ta steget upp på scen. Ingen trappa och en tjock mage var en dålig kombination och, måhända, ett starkt tecken på att min tid som SSU-talare på Första maj nu är slut.

Bilden på SSU-Västerås och dagens huvudtalare Jan Eliasson har Lars Eriksson tagit och jag har fräckt lånat den härifrån där man kan se fler bilder från Västeråsfirandet. Könsfördelningen beror på att flera hann gå innan huvudattraktionen Jan E blivit färdigradiointervjuad.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

MEH vad orättvist att ni fick Jan Eliasson!!!!!!

Han borde faktiskt vara på sin egen hemkommuns första maj-firande, nämligen i Danderyd, inte Västerås. Och han borde vara med sin favorittjej, nämligen mig. ;)

9:49 fm  
Anonymous Anonym said...

Tsss! Jan Eliasson kommer faktiskt från Göteborg, närmaste bestämt min stoltaste stadsdel- Gamlestan! Så det så! :)

3:46 em  
Anonymous Anonym said...

Kanske det, men han tyckte väl förmodligen som alla andra att Göteborg är en håla så han flyttade så han kunde vara när mig! ;)

7:47 fm  
Anonymous Anonym said...

Jan Eliasson kommer inta alls från Gamlestan. Han kommer från Kålltorp I Götet, där han föddes. Han har även vuxit upp på Södra Guldheden. Och möjligen Masthugget. Så det så!

12:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home