tisdag, mars 04, 2008

This is the year

Dont say a word now baby, take my hand
Cause this is the year, this is the year it all will happen
Its finally here, I have been waiting all my life

Det där med nedräkning inför comeback-bloggen var ju fyndigt på idéstadiet. Då hade jag inte en tanke på att helgen skulle tillbringas utan internetuppkoppling. Nåväl, att blogga om bloggtorkan kan man inte ägna sig åt i all evighet så nu är det slut på det.

Det finns få saker som jag brukar bli så stressad av som att inte ha tillräckligt med tid. I de mest intensiva julklappsköpar-, kampanjplanerar- eller pluggperioderna brukar jag alltid kunna lugna mig själv med tanken Jag har ju faktiskt hela natten på mig. För det är först när det där tidskrävande på riktigt tar upp dygnets alla timmar som stressen sätter in for real. När jag ägnat halva natten åt det där som måste bli gjort och det ändå inte blir klart. Hur som helst, just nu har jag lyxigt mycket tid till mitt förfogande, men råbrist på ork istället. Jag är sjukskriven och bara sover. Ibland tittar jag på Will & Grace och Hem till gården också.

(Kom till sak då, människa! kanske någon (förutom jag själv) tänker nu. Vad vill du säga egentligen?!)

Ingenting, förutom att anledningen till att jag inte bloggar är att jag mår illa, svimmar, gråter över att jag inte köpte den sötaste mjukisbarbapapan och ja, är gravid helt enkelt.

Och det är ju alldeles ljuvligt egentligen. Framför allt för att jag har en fantastisk pojkvän som torkar mina tårar och utan att klaga äter korvmiddag på IKEA flera gånger i veckan för att det är det enda jag är sugen på.

Citatet från Marit Bergmans This is the year. Såklart.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

This really IS the year! Och återigen, så stort grattis.

Men du, fina Anna. Du måste sluta att ursäkta dig för att du inte bloggar. Det är ju din blogg, då bloggar man hur mycket man vill. Blogg ska inte vara stress och dåligt samvete och förklaringar, bara kul!

10:02 em  
Anonymous Anonym said...

Word Joanna! Bloggen är bara din hjärtat och även fast vi saknar dina kloka ord vill vi bara att du ska må bäst! :)

Dessutom, jag kan hänga med till ikea nån dag om du vill, just say the word! :)

10:07 em  
Anonymous Anonym said...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Värsta bra mamman du kommer att bli! Wohooo!

4:42 em  
Blogger Fredrik Lundh Sammeli said...

Äntligen får man säga grattis...
Fy fan va roligt vännen!

7:14 em  
Blogger olle said...

Grattis!
Lycka till!!

12:18 em  
Anonymous Anonym said...

Haha, jag skrattar fortfarande åt barbapappa.. Det är så sött! Såg du förresten mitt sms om att jag klarade tentan? :)

6:29 em  
Blogger Sabina said...

This is the year som jag skaffade den där bloggen som alla pratar om! Please, läs den du så nån kollar på den iaf :)

1:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home