måndag, april 28, 2008

Kan vi godkänna och lägga till handlingarna?

Årsmöten, -sammanträden och stämmor är för året ett minne blott och det är dags för något sorts closure, som man säger på utrikiska. Ett bokslut om man så vill. Anna proudly presents Listan med stort L, som innehåller årsmötessäsongen 2008 och även kuriosa om bordsdekorationer, avtackningar, fika och om jag eventuellt blev vald till något förtroendefullt uppdrag i nämnda församling. Det finns ingen kronologisk ordning för från den här våren har jag en mycket begränsad tidsuppfattning och ingen som helst koll på datum. Så blir det lätt om man bara ligger i en säng och tittar på Hem till gården och ibland på trädet utanför fönstret. Tror dock att jag fått med allt.

- Centrala s-föreningen - min s-förening i Västerås. Årsmötet hölls på Västerås folkhögskola.
- SSU-Västerås - SSU-kommunen med distriktets kanske coolaste medlemmar. Vi åt nog frukt så att ombudsmanna-S fick ta diskussionen med partidistriktet och LO morgonen efter om hur snabbt en fruktkorg egentligen kan ta slut. Jag blev kassör. Eftersom SSU-kommunerna, näst efter –klubbarna, är det grymmaste SSU har är det oerhört ärofyllt och häftigt.
- SSU-Västmanland - det finaste SSU-distriktet av dem alla. Var sekreterare under dagen (och protokollet är klart) och blev avtackad för min tid som ombudsman av distriktsordföranden, also known as mitt livs kärlek. Var inte avtackningar en gråtmild tillställning innan så var det definitivt det nu.
- Unga Örnar-distriktet Västmanland - vi var på Björnöborg, fick goda pajer och sallad och jag blev omvald till styrelsen (den här gången hastigt och lustigt på två år)
- Västmanlands socialdemokratiska partidistrikt, i fina Folkets hus i Fagersta med traditionsenlig pannbiffslunch. Dock råkade jag ta både stekt och kokt potatis och det var tydligen mycket otraditionsenligt och felaktigt enligt före detta partiombudsmannen.
- Västerås arbetarekommun - på dagordningen stod val av ny ordförande och majoriteten av ombudens röster föll på den traditionstyngde före detta partiombudsmannen. Ett bra val! Själv valdes jag till ersättare i styrelsen och vid konstitueringen samma dag blev jag arbetarekommunens studieorganisatör.Handels klubb 485 - jag agerade mötesordförande. En mycket svettig tillställning.
- ABF Västerås - jag hade tillbringat en kvart i provrummet på H&M och konstaterat min nyvunna form som mumintroll. Var kanske inte vid mina sinnens fulla bruk på det efterföljande årsmötet men jag minns i alla fall en grym trubadur, de snyggaste bordsdekorationerna i form av blommor och värmeljus och ett vinterbakslag i form av snö utanför fönstret. Och att jag valdes som ersättare i styrelsen naturligtvis.
- ABF Västmanland - det årsmöte som fick avsluta vårens mötesinferno härom torsdagen. Smörgåstårta som jag hoppade över eftersom jag ätit korv med bröd på partiexpen strax innan. Alldeles oväntat blev jag invald i valberedningen. Spännande!
- Konsumentföreningen Svea Västerås - det här var roligt! Bra motioner från, främst, A&S. God, supermiljövänlig fika i form av rostade rotfrukter, kaffepaket i stämmogåva, tipstävling, klimatföreläsning och en spontan och väldigt välförtjänt applåd till omvalde distriktsordföranden. Valdes in i valberedningen.
- Fonus Västmanland - mysig lokal, intressant föreläsning om svenska kyrkans egenuppfunna roll som begravningsbyrå och riktigheten i det, ostsmörgås med te (det fanns massor av te-påsar att välja på men M hade ändå med en egen. Det är coolt tycker jag).

Summasumarum: 11 sammanträden, invald i 4 styrelser och 2 valberedningar (till listan bör även läggas det nya revisorsuppdraget i SSU-Skinnskatteberg, men det mötet var jag dessvärre inte på). Annan kuriosa är att S, min styrelsekollega i SSU-Västerås, var på nio av listans möten och därmed den jag träffade på allra flest möten under våren. Och eftersom att han är den avgjort roligaste att utvärdera och skvallra med efter möten kunde det inte varit bättre!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Shit, det var verkligen sjukt många. Imponerande!
Jag har varit på typ... tre årsmöten i år. Varav ett halvt.

Men så är jag också mer föredetting än vad du är som fortfarande är mitt upp i gemet.

1:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home