måndag, april 07, 2008

Vi två hör hemma i ett rum med inga andra

Har lyssnat på Håkan Hellströms För en lång lång tid snart tio gånger i rad. Har ätit jordgubbssmoothie med solrosfrön samt polarbröd med ost. Börjar så småningom hämta mig från dagen som började med språngmarsch till tåget, fortsatte med flimmerochnästansvimning på tunnelbanan, ordnade upp sig med ordentlig artikelskrivning och sedan möte på arbetarrörelsens tankesmedja, hastades vidare med språngmarsch till tåget och sedan ak-styrelsemöte i Västerås och snart slutar med att krypa ner under täcket alldeles ensam. Det där med att somna själv är en oangenäm sysselsättning som jag lyckligtvis inte behöver ägna mig åt speciellt ofta. Väldigt få nätter de senaste fem månaderna faktiskt.

Det är jag väldigt, väldigt glad över.


Det känns förresten som om magen inte är lika stor längre. Men efter att ha sett den här bilden så antar jag att det snarare är jag som börjar vänja mig vid storleken.