onsdag, juni 11, 2008

Sköldis i storstan

Idag var sista utbildningsdagen för den kurs jag gått vid tre tillfällen under maj och juni. Arenauniversitets Opinionsbildning och skrivande. Det har varit både givande och kul så jag begav mig till storstaden i morse för att vara med sista gången. Dessutom tog jag med dator och mobil för att lämna vidare dem till jobbet nu när jag inte återkommer dit förrän nästa år. Orkade dock inte med hela dagen, strax efter lunch tog det stopp och jag begav mig mot tåget hem. Att avverka sträckan Drottninggatan 83 - centralstationen på strax under en timme måste vara något sorts rekord i långsam promenadtakt. Den senaste tiden har G skrivit en sång till mig som handlar om att jag och en sköldpadda går ungefär lika fort numera, (Det gör ju så ont! Att gå! Det trodde jag aldrig!) och eftersom den är så fin så skriver jag den här:

Här kommer Sköldis,
här kommer hon!
Hon vandrar vägen fram,
som ingen annan kan.
Sköldis! Sköldis! Sköldis!

Tack älskling!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

11:18 fm  
Blogger Anna N said...

Hej anonym! Det är kul med kommentarer på bloggen, men mindre debattartiklar fulla med smutskastning kan du väl skaffa dig en egen blogg till?

11:58 fm  

Skicka en kommentar

<< Home