tisdag, juli 08, 2008

Senaste nytt

Dagens besök på lasarettet avlöpte utan minsta krångel och avslutades med att vi inte bokade någon ny tid och istället fick beskedet att kommer den nu så kommer den. Bebisen alltså. Pyret. Vars lungor nu bör vara färdigutvecklade, både tack vare den naturliga bebisutveckligen och den kortisonspruta som togs för några veckor sedan för att skynda på lungmognaden.

Utan att jag riktigt visste att jag skulle bli det det så är jag väldigt lättad efter dagens besked. Ultraljud och gynekologisk undersökning med olika läkarutlåtanden varje vecka har oroat mer än jag egentligen förstått. Fast sedan jag låg inlagd har jag utvecklat det lätt otrevliga beteendet att fråga läkarna Jaha, var vill du ha mig? och sedan hoppa upp i gynstolen och låtsas vara oberörd. Fast det är jag såklart inte. Kan någon vara det?

Imorgon kommer S och I på besök och förberedelserna är softa. G målar hylla, jag bloggar och Pyret buffar runt i magen. Välkomna till Västerås!

1 Comments:

Blogger Joanna said...

Hej Äna!

Vad fint att höra att du och filuren i magen har det bra! Och att h*n skulle kunna (men helst kanske inte) komma när som helst och ändå vara hyffsat färdigbakad.

Och nej, det är klart att man inte kan vara oberörd. Till och med jag har tänkt, finurlat och oroat mig lite grand och då känner vi faktiskt ändå inte varandra såå bra. Kan knappt föreställa mig vad du och Gabbe har känt då....

Jag skulle gärna också vara välkommen till Västerås en dag! (Hint, hint!) :)

/Joäna

1:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home