fredag, augusti 22, 2008

Återrapportering

S har helt rätt i att om man har lovat något, i detta fall en rapport från invigningen av Postgallerian, så ska man se till att genomföra det också. Dagens feststämning grusades en aning av att jag i morse på lokalnyheterna möttes av bilder på människor som fått komma på smygpremiär och dricka bubbeldryck ur höga glas - redan igår kväll! Vet de inte om att jag är Postgallerians största beundrare? Varför fick inte jag komma? Nåväl, när den värsta besvikelsen lagt sig begav vi oss dit och trängdes med en massa nyfikna västeråsare. Det är en söt liten galleria det där, med en saluhall som i fortsättningen kommer att vara ett givet inslag under våra lediga helger. 

Den kommande helgen är dock inte ledig för hela familjen. G ska på förbundsstyrelsemöte så A och jag får roa oss hemma alldeles själva. Först ska vi roadtripa till Bommersvik, för att lämna G, eftersom tågen går så ohyggligt dåligt trots att vi bor i den del av Sverige där jag antar att flest människor reser.

Efter invigningen intogs bakelse och te innan vi gick hem där lilltjejen höll hov vid matbordet.



1 Comments:

Blogger Sabina said...

Vilken underbar bild på lilla A! Vad stor hon har blivit sen vi träffade henne, för bara två veckor sen. Tack för rapporten, nästa gång vi hälsar på kan vi väl kolla in saluhallen? Kram

9:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home