lördag, december 04, 2004

4 december 2004

Klockan är redan tjugo i tolv och allt jag gjort idag är att diska, koka ägg och slötitta på tv. Gick upp vid tio-tiden och har inte en aning om hur tiden har lyckats gå så snabbt. Det kanske är jag som har gjort allt i slowmotion, vem vet.Och apropå disken, högst upp på min önskelista så här i juletider står nog teskedar. På bilden syns vår enorma teskedssamling, tre stycken. Inte mycket att skryta med. Inte för att en liten sked tar så lång tid att diska, men de försvinner så snabbt! Om man tar ett glas oboy står en sked i något glas på någon byrå någonstans och helt plötsligt finns det ingen tesked alls i lådan. Dagens i-landsproblem är inte att leka med ska jag säga.
Wiiie! Nu är det ju reprisen av äntligen hemma, jag missade det i tisdags, så nu ska jag titta koncentrerat samtidigt som jag äter favvofrukosten. BRL (Bosses råglimpa) med kaviar och ägg.

Mitt i ett gammalt avsnitt av Dawson's creek bestämde jag mig för att det var dags för årets andra lussebullsbak. (Det första stod Anders för, jag coachade bara genom att läsa receptet). Besökte ICA för att inhandla diverse ingredienser, fast det mesta hade vi faktiskt redan hemma. Det var ett mysigt blått sken ute idag, som dessutom förstärktes på fotografierna. Annars är vädret mest slaskigt.