onsdag, januari 12, 2005

12 januari 2005

Gårdagen bestod mest i en massa diskande efter kalaset i lördags. Det kan tyckas en aning sent att diska tre dagar efter den stora dagen. Det tycker nog jag också. Men nu är det gjort!

Igår var det även första
konståkningsträningen efter juluppehållet. Jättemysigt att vara tillbaka bland kidsen igen. Därefter gick jag förbi badet och simmade mina 40 längder. Igår var det inte alls jobbigt. Skönt.
Första avsnittet av
äntligen hemma gick ju av stapeln igår, men jag hann på grund av simningen bara se halva. Längtar redan till nästa veckas avsnitt. Jag skulle inte ha något som helst emot att får vara som någon av fixarna där och hitta på roliga saker att fixa med och ha hur mycket material som helst till mitt förfogande. Det kanske inte är precis så de jobbar, men man kan ju drömma!

När jag ändå satt parkerad vid tv:n var det lika bra att kolla på
"Straight eller gay?" på femman. (Snabbresumé: Jackie är en tjej som dejtar en massa killar. Det kluriga i kråksången är att några av killarna är gay. Hon skickar hem en kille i taget och när de åkt ut måste de berätta om sin sexuella läggning. På slutet ska hon förhoppningsvis hitta en kille som är straight för då får hon både killen och en massa pengar. Väljer hon en homosexuell kille får han en massa pengar och hon får inget alls.) Hela det här programmet skulle kunna gå ut på att det är omöjligt att veta vilken sexuell läggning personer har, för killar kan vara precis hur feminina eller maskulina som helst. Men, Jackie skickar hem killar och upptäcker att det är väldigt svårt att veta vilka som gay och straight. Nu börjar hon få lite panik, och reagerar över minsta lilla grej. I gårdagens avsnitt blev hon förvirrad över att en kille pratade om att det finns många fler snygga tjejskor än killskor samt gillade konst och orkidéer. En annan kille väckte misstankar när de var ute på picknick och han tog av sig sina skor för att inte smutsa ner filten. Alltså, fy tusan vilket kasst program. Men trots allt måste jag nog kolla nästa vecka för att se hela upplösningen.