fredag, januari 07, 2005

7 januari 2005

är tillbaka i Västerås efter några dagar i Sundsvall fyllda av julklappsbyten, födelsedagsfirande och umgänge med pappas familj. Har haft det urmysigt.
Fast nu ska jag ta allt i kronologisk ordning. Ordning och reda, det är mitt motto, eller?!

I måndags, efter att jag packat, diskat och städat, åkte jag till Stockholm, träffade Anders och åkte vidare hem till åkersberga. Där väntade god tacomiddag med syrran och en av hennes kompisar. Sedan spelade vi TP och drack drinkar. En del shots fick vi nog i oss också. Nya regler: när man svarar rätt på en plupp-fråga ska alla dricka en shot för att fira. Mycket trevliga regler. Inte nog med TP-spelande, charader och karaoke blev det också!

I tisdags åkte jag och syrran till Sundsvall. Väl där delade vi ut en massa julklappar till höger och vänster. I alla fall till pappa, Helena, Oskar och Anna (vår andra styvbror Olle kom dit först på torsdagen). Jag fick en massa användbara saker till hushållet, typ bestickställ, bakformar och grytlappar. Toppen!

Onsdagen bestod i en road-trip till Härnösand där vi besökte
Technicus. Hur roligt som helst! Bland annat stod jag och Fanny i full hockeymålvaktsmundering och ville att pappa skulle ta foto på oss. Dessvärre hade vi inte en aning om var pappa och Oskar befann sig. Jag trodde jag fått syn på dem och stod och ropade "pappa! pappa!" tills Fanny upplyste mig om att jag ropade till någon som inte alls var vår pappa. Jag hade tagit av mig glasögonen för att få på mig hockeyhjälmen. Till slut hittade vi pappa och han tog några kort som blev alldeles suddiga. Synd!

I torsdags var vi en sväng till IKEA och köpte en massa bra-att-ha-saker. Billiga sådana dessutom! Sedan tog jag tåget hem till Västerås och läste Da Vinci-koden. Den boken är ju helt fantastisk! Har inte läst ut den ännu, men den är riktigt svår att lägga ifrån sig!

Imorgon har jag födelsedagskalas, så när jag slutat sitta här vid datorn och uggla och Anders slutat plugga ska vi baka bullar och kakor och tårtor.