torsdag, november 02, 2006

Confession

Innan du läser det här knasblogginlägget, läs gärna det här.

Sådär ja, nu kör jag.

Förra veckan köpte jag en massa matlådor på IKEA. Säkerligen inte lika många som S&C har, men ändå. När det var dags att packa upp dem pratade jag med mamma i telefon:

Moi: Mäh, det är jättemånga lådor men ingen som passar. Typ jättemånga stora och jättemånga yttepyttesmå. Vad ska man ha världens minsta låda till?

Mamma: Pyttelådan ska du ju ha när du ska ha sylt med dig eller något annat kladdigt som inte kan ligga med resten av maten.

Moi: Ojojoj, det där känns alldeles för vuxet för mig. Haha.

Mamma: Ja, det är nog inte riktigt vår stil...

Och så i morse, Moi packar ner en stor låda med fyra pannkakor och en liten, liten låda med jordgubbssylt.

Och ja, jag pratar precis sådär fjortisaktigt som i konversationen ovan. Vad som kanske inte framgår är att jag och mamma dessutom pratar med Gilmore girls-hastighet och pratar i munnen på varandra.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det låter precis som lådorna vi har :D

1:52 em  
Anonymous Anonym said...

Bara en undran. Åt du pannkakorna ?
Mamma

10:44 em  
Blogger Anna N said...

Klar jag åt pangkakorna! Godaste lunchen ever :)

10:41 fm  

Skicka en kommentar

<< Home