måndag, februari 26, 2007

Kontraster

Trots stukad fot, förkylning, halsont och frånochtillfeber är jag grymt effektiv för tillfället. Simmar varje morgon, bollar fram en debattartikelidé med S & L och skriver ihop något sorts förslag på tjugo minuter, lagar nyttig mat och fryser in. Lever i ett rus och tror att jag fixar allt.











Det läskiga är ju att jag vet att det snart spricker. Snart ligger jag där i sängen på morgonen och försover mig istället för att simma, äter popcorn och checkar Desperate housewifes istället för att skriva debattartikel och köper sushi för mina sista rikskuponger istället för att laga mat själv.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, men du fixar ju allt! Sen är det helt ok att slappa framför Desperate Housewives emellanåt :)

Jag kommer och våldsgästar expen snart, här blir det inget jobba av!

7:36 fm  
Anonymous Anonym said...

Och vad är det för fel med att köpa sushi för sina sista rikskuponger ;-)? Och man måste få slappa ibland. Den perfekta människan existerar inte, och vore nån utan små helt mänskliga defekter så vore man så tråkig att man inte vore perfekt bara därför....

7:50 fm  
Anonymous Anonym said...

Du är så bra som vanligt.
Men det helt OK att slappa ibland.
Kroppen måsten få återhämta sig ibland.
Kramar/V

8:31 fm  
Blogger Simon K.A said...

Ok, för att förtydliga: Jag tycker att det är helt ok att slappa framför Desperate Housewifes VARJE dag. Och när man ändå är i farten så kläm in några Lost - och Friendsavsnitt :)

8:38 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag är helt inne på Simons linje speciellt när man har feber, då ska man stanna hemma i soffan! Basta! ;)

11:24 fm  
Blogger Anna N said...

Ni är så kloka! Det är ju såklart inget fel att slappa i soffan ibland, bara det inte går överstyr! :)

5:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home