fredag, november 09, 2007

Å ena sidan...

I morse hann jag både köpa tågkort och få en fin fönsterplats på andra våningen på tåget. Far from fällstolar vid dörren. Så mysigt att jag till och med glömde att sova.

På jobbet finns en vikmaskin (jag måste säga det igen: en vikmaskin!). Den är magisk. Den viker papper toksnabbt och jag var lyrisk! Men maskinen slutade vika. Övergav mig fullständigt.

Antagligen ska man inte vara så glad över någonting för då slutar det liksom att vara bra. Det hände med vikmaskinen och det hände med all önskvärd tydlighet på vägen hem. Fick fällstolen och när dörren öppnades blåste det och snöade in. Är fortfarande alldeles, alldeles kall.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det verkar som att Du trivs ändå därborta:P

5:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home