lördag, november 10, 2007

Sådärja

Eftersom jag är för feg för att sätta upp arga lappar i tvättstugan och eftersom jag nästan aldrig ser mina grannar klagar jag här på bloggen istället.

Hej grannar!

Anledningen till att sista tvätt-tiden tar slut klockan 21.00 kan vara att skona tjejen som bor precis ovanför tvättstugan. Använder man tvättmaskinen mitt i natten kan det lätt hända att hon vaknar kallsvettig och tror att hon är på en finlandsfärja och fått en hytt precis vid bildäck. En tvättnatt kan hon förstå, två i rad gör henne arg (och trött).

/Sluta tvätta mitt i natten

(Här skulle jag kunna dra ett torrt skämt på temat det kanske är någon som nattmanglar i tvättstugan och att man ju måste det ibland. Annars kan ju kongressfesten ställas in exempelvis och det vill man ju inte)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skrattar. Jag gillar torra skämt om tvätt! Sluta inte med dem, då stryker jag dig från bekantskapskretsen.

1:22 em  
Blogger Anders said...

tvättis är det nya truttis!

5:31 em  
Blogger Jesper said...

Haha!
Torra skämt om blöta kvällar på finlandsfärjan - ÄR - kul!

1:10 fm  

Skicka en kommentar

<< Home