fredag, oktober 03, 2008

Glöm inte kanelbullens dag!

Kanelbullens dag infaller ju den fjärde oktober, imorgon är det alltså dags! Förberedelserna har varit i full gång här ikväll. Med en halvtimme kvar till jubileumsdagen tar sin början avslutar vi just kanelbullebaket. F sitter på golvet och viker tvätt, M är försjunken i sin bok, mamma och jag pysslar, G och A har somnat. Det är lugnt och skönt och snart ska jag pussa min dotter godnatt och krypa ner hos min fina sambo. Imorgon bitti skjutsar jag honom till tunnelbanan och sedan har A och jag planerat (en av oss var mer delaktiga i planerandet än den andra) en promenad till Åkersberga centrum och sedan iväg för att kolla F:s fotbollsmatch.

2 Comments:

Blogger Sabina said...

Vad mysig er helg låter! Hoppas ni har en lika strålande höstdag som vi har här. Hade ingen koll på bulldagen, men den kan man ju bara inte låta bli att fira. Tack för påminnelsen!

9:54 fm  
Blogger Anna N said...

Det har vi! Sol och höstlöv i de vackraste färger... :)

11:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home