onsdag, september 24, 2008

Kulturfrukost

Har varit iväg på efterkontroll på mödravårdscentralen. Checkade förlossningsjournalen och kollade så att jag var återställd efter allt som min kropp utsatts för. Inga övriga upplysningar därifrån, men två mindre anekdoter från besöket ska bloggen ändå föräras med:

Det första barnmorskan sa när jag kom in genom dörren var Oj, här kommer en lång och smal. Sannerligen en sanning med modifikation. Ögonmåttet lämnade verkligen en del övrigt att önska när hon när jag skulle kliva upp på vågen sa Kan du väga 60? Snäll gissning, synd att det var så fel.

Innan jag gick ut genom dörren stack hon till mig ett paket kondomer och jag förflyttades genast tio år tillbaka i tiden till ungdomsmottagningen i Åkersberga. Fin nostalgitripp.

Nu ska jag äta frulle och, efter tips från C, kolla in webbtvsändningen från landstingsfullmäktige. Sista sammanträdet i den vackra sessionssalen på Hållgatan. Nu pratar Mats Svegfors om Kulturrådet, intressant bland annat om sponsringens påverkan på kulturutbudet. Uppkopplingen är det lite si och så med dessvärre, så ibland krävs en gissningsförmåga av rang för att förstå vad han menar.

4 Comments:

Blogger Sabina said...

Haha, vad roligt! Jag har en liknande historia. När jag var hos barnmorskan (inte i bebisärende, för att räta ut eventuella frågetecken) här i Norrköping för ett tag sen och skulle jag uppge längd och vikt. Varpå barnmorskan säger "åh, du måste ha jättefint BMI!" Finare än för ett halvår sen svarade jag, och blev i hemlighet jätteglad för hennes kommentar. Sjukt och roligt :)

De är goa de där mödravårdsbarnmorskorna :)

12:15 em  
Blogger Anna N said...

Det är de verkligen! Och vi är såna komplimangsuckers ;)

8:12 fm  
Blogger Sabina said...

Ja, och snacka om att man bytt definition av vad en komplimang är :)

3:55 em  
Blogger Anna N said...

Eller hur! Och vem komplimangerna kommer från också! För några år sen vet jag inte hur exalterad jag blivit av snälla ord från en barnmorska :)

6:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Home