fredag, september 19, 2008

Ord, ord, ord utan finess

Det senaste dygnet har jag haft två bra möten relaterade till mitt allra roligaste uppdrag; det som studieorganisatör för Västerås arbetarekommun. I torsdags kväll träffade jag Västerås socialdemokratiska tjänstemannaförening för att prata om deras ambitiösa studieverksamhet. Idag på förmiddagen besökte jag och A ABF:s nya lokaler på Björnövägen och snackade mer studier. Lilltjejen visade upp hela sitt register. Så här ser jag ut när jag sover, så här ser jag ut när jag skrattar, så här ser jag ut när jag äter, tappar nappen, bajsar och så här låter det när jag skriker när mamma byter på mig på toaletten.

Efter mötet med tjänstemannaföreningen hade vi barnöverlämning på expen innan G hade sitt möte. Enkelt och smidigt! Nu väntar en förhoppningsvis lugn fredagseftermiddag med vila, tv-tittande och bebismys. Lilltjejen är pigg som vanligt, medan tröttheten är påtaglig hos den vuxna delen av familjen. Trots det ska G iväg och plugga strax innan vi typ tar helg. Imorgon är det höstkonferens med arbetarekommunen, sedan Kulturnatt (J sjunger gospel klockan åtta imorgon. Be there!).