lördag, september 13, 2008

Svammel

Nu är lilla familjen samlad hemma på Karlsgatan igen. Bloggar från soffan med lillbebisen sovandes i min famn, G pluggar disciplinerat och om en halvtimme börjar nya avsnitt av Svensson, Svensson. Kan det bli bättre? Ja, lite faktiskt. För snart ska jag gå och köpa mat och klockan nio är det Kommissarie Morse på nian igen. Sen kan det nog inte bli bättre. Eller vänta, jag har ju haft ett riktigt bra dygn med ak-styrelsen. Vi hade viktiga och givande diskussioner om de två år som återstår på den här mandatperioden. Smolket i bägaren är att jag var alldeles för oförberedd när vi diskuterade EU-studierna. Bad bad bad. Men en annan punkt som handlar om ett av nästa års val klarades också av, EU-valplanen. Skönt att äntligen ha lämnat ifrån mig den, i sammanhanget korta, text som jag  ägnat så sjukt mycket skrivande och funderingar den senaste tiden. Så blir det väl om man har för mycket tid till sitt förfogande, inte nödvändigtvis bättre alltså. Nåja, nu ska den putsas och ändras och fixas ett varv till och sen bär den av till repskapet.

Förresten, häromdagen hittade jag en kvarglömd handlingslista i kundkorgen på COOP Extra. Det ser ut att vara ett barn som skrivit efter att mor eller far dikterat. Jag ser det framför mig, mamma eller pappa säger efter att ha sagt äggen och mjölken och smöret att sedan kan du ju köpa en burk cola om plånboken tillåter, för sista punkten på listan är noga nerplitad:

En burk cola om plånboken tillåter

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Härligt att du skriver!

Med stöd i historia, med siktet på framtiden visa förmåga på att leva i nuet och uppskatta innerligheten i vardagen är bland det viktigaste som finns för att ha en bra känsla av sammanhang. Det förefaller som om både du och G. innehar den förmågan. Jag har valt att länka till era bloggar från min blogg.

Hoppas att ni har det bra. Hälsa G.!

Med vänliga hälsningar,
Jonas

11:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Home