onsdag, september 24, 2008

Catch up

Det är mycket annat än bloggen nu som tar tid. Och bara härliga grejer dessutom! I måndags roadtripade A och jag till Åkersberga för att först hälsa på mamma&J och sedan plugga med F. Syrran studerar till lärare och behövde bli förhörd inför sin grammatiktenta idag. Pew, hon hade koll på det där medan jag hade, vad ska vi säga, noll koll. Det där med finitiva verb och morfem ägnar jag alldeles för lite tid åt. A fick mysa hos sin moster och jag fick förutom att mysa med min syster också morotskaka och västerbottenspaj, sedan hängde vi ett tag i Åkersberga centrum innan vi åkte hem. A sov den mesta tiden av bilresan, en liten skrikperiod på vägen hem vid Stinsen ungefär. Det tog ett tag innan jag hittat en parkeringsplats och kunde lyfta upp henne och då var hon alldeles röd och svettig av skrikandet. Lilla vännen. Vi kramades ett tag och jag blåste i hennes varma nacke, pussade på tjocka kinderna och stoppade in nappen sedan var vi back on track igen.

Tisdagen var en ljuvlig höstdag med promenad och fika med L, mat till A på en bänk på Lillåudden och storhandling på COOP.

Idag ska G till lärostaden Uppsala och plugga. A och jag har lite promenix- och expplaner, annars inte så mycket.