måndag, september 29, 2008

Den fina hösthelgen

Jag har gått alldeles i spinn över den vackra hösten, de färgrika löven och den höga klara luften! Helgen, som till största delen spenderades i Riddarhyttan, var så skön! I fredags somnade jag halv nio och sov ungefär tolv, underbara timmar. Mycket välbehövligt, trots att jag antar att Magdalena Ribbing skulle ha en del att säga om att gå och lägga sig så tidigt när man är på besök hos någon. De finaste svärföräldrarna sa dock att det var okej, och jag lyssnar mer på dem än på Ribbing. Så klart. I lördags åkte G och jag till Färna herrgårdsbod och botaniserade bland fina saker. Men inga inköp, det har försäkringskassan effektivt satt stopp för. Vi gick en liten promenad också, utan bebis men med mycket handhållande istället. Härligt! När vi lämnade Riddarhyttan i går förmiddag åkte vi förbi visning av Unga Örnar Köpingskretsens nya lägergård. Är riktigt avundsjuk på UÖ-kidsen som får njuta av det nyrenoverade huset med badstrand och äppelträd. Det var trevligt att vara där, särskilt att hänga med E! Men rundvisningen, tårtan, tipspromenaden, korvmedbröd-lunchen och kall höstblåst i ansiktet var inte dåliga grejer heller.

Nu är det en ny vecka med nya utmaningar. Ikväll är det första träffen i introduktionsutbildningen för nya medlemmar i socialdemokraterna i Västerås, på tisdag SSU-träff, på onsdag ett spännande seminarium i Norberg och på fredag åker G på förbundsstyrelsemöte medan A och jag åker till mamma i Åkersberga. (Och på söndag är Agenda tillbaka, som Lars Adaktusson sa på den tiden det begav sig)

2 Comments:

Blogger 2010 said...

Ja! Ska ni komma till norberg?! Då ses vi på onsdag! ja ja ja! Kram

1:34 em  
Blogger Anna N said...

Är det sant?! Den där onsdagen blev genast ÄNNU bättre! kram!

1:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home