tisdag, november 11, 2008

I love listor

SSU-mötet var grymt bra! Diskussionerna om presidentvalrörelsen ledde till spontansamtal om hur vi i SSU kan utveckla sättet vi tar emot nya medlemmar och ger dem möjlighet att bli aktiva. Nästa träff är om två veckor och då kommer den nystartade RFSL-föreningen i Västerås att berätta om sin verksamhet bland annat.

Nu sitter G och jag och skriver frenetiskt på varsin dator, det känns ungefär som när vi satt på SSU-distriktet sena kvällar när han var ordförande och jag ombudsman. Jag har just skrivit klart minnesanteckningarna från förmiddagens möte och har skickat ut dem och ett annat mejl som jag lovat. Har också gjort en att göra-lista om studieorganisatörsfixet i Västerås arbetarekommun, imorgon ska jag skriva ett förslag på studiedelen till nästa års verksamhetsplan, en redovisning till ABF och dagordning till nästa veckas studieorganisatörsträff. De andra punkterna på listan kan vänta ett litet tag. Efter att ha fått ur mig funderingarna i form av en lista ska jag nu surfa runt lite bland de lokala COOP-butikernas extrapriser innan jag somnar. En bra avslutning på en bra dag alltså!