fredag, november 07, 2008

Förberedelsens förbannelse

Jag är beroende av att vara väl förberedd nuförtiden. Har kört alldeles för mycket på känn tidigare, nu har pendeln slagit över, istället är det förberedelser till förbannelse. För en kvart sedan kom jag på att vi ska gå på Bröderna Slut som julavslutning med ABF-styrelsen och eftersom jag inte hört detta Surahammarbaserade band speciellt mycket i mina dagar blev jag lite stressad. Nu lyssnar jag på låtarna på hemsidan för att vara förberedd. Och det är kanske lika bra. Sjunga med är ju kul! Ska kolla om det finns skivor på stadsbiblo, efter en månad med Bröderna Slut i ipoden är jag säkerligen redo för en helkväll! På hemsidan kan man dessvärre inte lyssna på låten Traktorn plöjer. Tråkigt.

Gick förbi Konsum city för en stund sedan för att köpa cola light. (Det är ju helg! Mina regler säger att det är tillåtet med läsk och godis då!) Mötte S och vi stod här utanför och pratade i nästan en timme innan jag gick upp för att äta den nyinköpta, och vid tillfället nästan frysta, sushin. Det är inte många plusgrader i Västerås ikväll och jag fryser så. Men det var en jäkligt bra pratstund och som vanligt hann vi gå igenom en hel massa så det var helt klart värt fingrar som isbitar.