onsdag, november 05, 2008

Yes we can!

Det amerikanska folket kan. Obama kan definitivt - vilket tal! Jag ryser och gråter när jag lyssnar på det.  Men lilltjejen och jag också! Vi fixade att vara på expen från nio till halv sex, med en timmes lunch hemma mitt på dagen. A hade med sig både babygym och babysitter så hon var i sitt esse. Hon skrattade och gurglade och höll i favoritbjörnen. Hon avslutade dessutom storstilat med att, trots trötthet, flörta med M som är den klokaste femåring jag träffat. Den egenskapen, klokheten, verkar onekligen vara ett släktdrag i familjen L.

Och jag har haft det så bra och roligt och lärorikt hela dagen. Jag har diskuterat hälso- och sjukvård, miljöpolitik, prinsesskronor som kan spela musik, organisation, SSU, läggtider för stora och små barn, dagisavdelningen Misteln (fast det heter egentligen förskola betonade M), psykisk ohälsa och en massa mer. Jag har lärt mig mer om kognitiv beteendeterapi, övergödningen av Mälaren, att det är för kallt för att gå på Mulle nu och inte minst att M har en My little pony-skiva som bara går att spela en gång om dagen. 

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ha ha!
Vad du är kul och gullig!
När jag och M cyklade hem sa M:
"Jag längtar efter lilla A."
Så den flörten gick hem!
/M:s mamma

11:33 fm  
Blogger Anna N said...

Vad sött sagt, jag är säker på att A skulle sagt detsamma om M om hon bara kunde prata annat är bebisspråk. Hon blev ju ledsen så fort M försvann ur hennes synfält...

7:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home