tisdag, november 04, 2008

Boven i dramat

Armträningen i form av vagntrubbel uteblev. Vände upp och ned på vagnen, tog av hjulen och inspekterade dem, hummade lite som om jag visste vad jag gjorde, satte tillbaka dem och hittade till slut felet. Boven i dramat var en vacker, blå slaggsten som jag hittade i Riddarhyttan när vi gick till Folkets park härom helgen. Den hade liksom fastnat. Himla tur att jag inte tog vagnen till Barnens hus, det hade varit pinsamt om de upptäckt att det i själva verket bara var en vacker blå slaggsten från Riddarhyttan som hamnat på fel plats vid fel tillfälle. Nu ligger den i stället på min hylla på sänggaveln. En mycket bättre plats för en fin sten. Armarna får sin träningsdos när mamma kommer hit och jag ska byta däck på bilen. Sedan blir det lunch på stan. 

2 Comments:

Blogger Sabina said...

Ha det så mysigt med mamsen! Hoppas du får den städtid du känner att du behöver, om du fortfarande känner att du behöver den. Annars kan ju G städa när han kommer hem ;) Kramar

11:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Politik är framtiden. Det glädjer mig vid våra sammankomster att emellanåt höra lite barnaskrik.

Jag önskar er, dig och din familj, all lycka i framtiden!

12:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home