fredag, oktober 31, 2008

Make it work!

Innan lilltjejen kom var jag ju ordinerad sängläge och spenderad timme efter timme framför tv:n. Då följde jag slaviskt Project Runway och blev lite förälskad i Tim Gunn. Ni vet han som ger deltagarna (där tänkte jag skriva designer i plural men jag kommer inte alls ihåg hur man ska skriva. Tips mottages tacksamt!) råd och tips och hmmar och oftast avslutar med make it work. Jag skulle gilla om han tog en tur till Sverige och gav råd, tips och hmmanden till oppositionen. Han skulle kunna säga; stäng in er någonstans och förhandla tills ni är överens, sedan håller ni er till det och låter bli att säga diametralt olika saker och ändra er varje dag. Make it work alltså!

Så jäkla svårt kan det väl ändå inte vara.

4 Comments:

Blogger Joanna said...

Jag antar att du syftar på bestämd form? Designers - designersarna kanske? :) Designarna? Nää. Hmm.

Jag hoppas att du makar så att bruchen workar! ;)

8:35 em  
Blogger Anna N said...

Precis! Äsch, det spelar väl egentligen ingen roll men det är så stööörigt att inte komma på hur det borde vara ;)

I will make it work! Nu är jag till och med färdigpackad och redo att åka mot huvudstaden imorgon. Hoppas hoppas att inget händer med vädret...

8:39 em  
Blogger Lotchen said...

En designer, flera formgivare? flera personer som designar kläder? Vissa ord går inte att böja med den usprungliga engelska formen, då får man ta till det svenska språket och översätta det ;)

4:43 em  
Blogger Anna N said...

Det ska till en lärarstuderande för att reda ut begreppen. Tack Lotta!

7:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home