måndag, oktober 27, 2008

Vardagskärlek

Är fortfarande inte riktigt på topp, det kan jag inte påstå. Men fortfarande bara ont i halsen och lite svidande ögon, inget värre. Vi har kvällspromenerat till COOP och handlat en massa bra-och-ha-saker, satt igång en maskin med tvätt och nu lagar G korv stroganoff. Mer vardag än så här blir det nog inte - and I love it! Det blir en lugn och behaglig kväll för att ladda upp för morgondagen. Förmiddag: G i Uppsala, A och jag nämndsammanträde. Lunch: lilla familjen planerar att lyxa till det med lunch på stan. Eftermiddag: G nämndsammanträde, A och jag promenad och skrivande. Kväll: G SSU-möte, A och jag ABF-styrelse. Onsdagen är helt tom på aktiviteter, möjligtvis internationella kommitténs happening om gemensam säkerhet på kvällen, annars bara sång och klapp och mys och tentaplugg (för G alltså).

Veckan började med promenad med pappa och Oskar och sedan stadshotellfrukost, biblohäng, fika på stan och mer promenad.

Att skriva så här på bloggen om allt vi tar med vår ljuvliga dotter på är rätt vanskligt. Bilden kan bli att hon dras runt på allt möjligt tråk utan att få ha något att säga till om. Men det fina (i kråksången) är att de flesta möten vi går på är sisådär fem minuter hemifrån och blir det jobbigt går vi hem. Än så länge har vi inte gjort det, för lilltjejen har skrattat, pratat, ätit, rapat, sovit och varit tillfreds på alla aktiviteter so far. Men förr eller senare kommer det ju bli svårare att ha henne med, och då prioriterar vi helt enkelt om. Bara så att ni vet.

4 Comments:

Blogger Sabina said...

Jag var inte det minsta orolig, det märks i dina inlägg att ni lyssnar otroligt mycket på henne. Så känn inte så, tror inte att någon tror något annat. Lyxigt för henne att träffa så många människor som gillar henne!

I hängde ju med sin pappa på massor med möten när de var hemma ihop och även om jag inte var något stort fan av det varje gång har det (jag tror iaf att det är det) gjort att hon är rätt så öppen till nya människor.

A har en fantastisk mamma!

9:10 em  
Blogger Anna N said...

Tack bästa Sabina! Känns skönt att höra att vi inte är inne på helt fel spår... kram!

10:16 fm  
Anonymous Anonym said...

Säg genast åt Gabriel att korv stroganoff inte är mat! Hälsa också att jag trodde att han lärde sig det i Spanien, efter den utskällningen han fick där. Det är en fin kråksång ni har, tvivla inte på dig själv som mamma!

5:28 em  
Blogger Anna N said...

Varför är inte korv stroganoff mat, Lotta? Det som är så gott... :) Och tack för mammapeppet!

10:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home