söndag, oktober 19, 2008

Godmorgon

G och SJ planerade att hans tåg skulle ankomma till stationen vid tio i tio igår kväll. A och jag planerade att gå och möta honom. Vid sju somnade hon i min famn i soffan och jag tänkte att hon nog skulle sova en timme för att sedan bli hungrig. Men när klockan så småningom blev halv nio...nio... förstod jag att hon somnat för natten där i min famn. Så strax efter nio väckte jag henne för lite mat innan promenaden. Hon var så nyvaken, jag har aldrig sett en så nyvaken människa! Håret var krulligt i nacken av svett, kinden alldeles varm, ögonen smala och blinkande mot ljuset, hon lät mmmande, benen och armarna drogs in mot magen i ett försök att bli en liten sovboll. Mitt hjärta svämmer över av kärlek hundra gånger per dag, det här tillfället var ett av de bästa.

Vi gick till stationen, lilltjejen i babybjörnen, kramade&pussade den hemvändande G, köpte pizza, gick hem och åt och sen - jäklar vad pigg hon var! Hon pratade och gurglade och skrattade och ville inte sova. Men sen kom sömnstunden trots allt, och snabbt gick det. Jag borstade tänderna och när jag kom ut igen låg hon och sov djupt i sängen. 

Nu på morgonen är hon en piggbebis igen. Björnarna i babygymet har hål i öronen snart av allt hennes pratande, och de svarar aldrig. Oförskämt faktiskt. Nu är det morgonpromenad som gäller, jag ska lyssna på Godmorgon världen på P1 och försöka tänka intelligenta tankar om världenmänniskornasamhället istället för bara åhvadhonärsötnärhonskrattar.

1 Comments:

Blogger Sabina said...

Vadmysigt med sovboll och gurgelprat i babygymet. Skit i de smarta tankarna. Intelliganta tankar kan man tänka sen för att undvika att tänka åhvadjobbigtdetäratthonblirsåargnärhonintefårgörasomhonvillhelatiden-tankar :)

10:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Home