fredag, oktober 17, 2008

Fredag

Ah, fredag morgon. Strålande sol, klarblå himmel, två älsklingar som sover. Lilltjejens sömn är ett kapitel för sig, hon har varit på väg att vakna i någon timme eller två och just när vi tror att hon vill äta somnar hon om igen. G fixade mat åt henne för en timme sen ungefär och nu har jag just ställt nappflaskan i en kopp med varmt vatten för att den ska inneha behaglig ättemperatur när hon kan tänkas vakna. Egentligen är det inte så bråttom, förr skrek hon av hunger om hon inte fick mat direkt när hon slog upp ögonen. Numera kan hon skratta, gurgla och bli blöjbytt innan hon äter.

Efter morgonpromenaden i regnet igår strosade jag runt i myskläder och vi hade just avslutat frukosten när svärmor E kom förbi vid tolv. Vi velade fram och tillbaka om eftermiddagens aktiviteter men till slut bestämde vi oss för lunch på stan, titt i affärer och en avslutande bit äppelsockerkaka hos oss innan hon begav sig hem till Riddarhyttan. Därefter tog jag en promenad till expen för att slå tre flugor i en smäll, men endast en av de tre jag tänkt prata med fanns på plats så jag hängde hos honom ett tag. Jag fick ett protokoll, ett telefonnummer och inte minst en härlig pratstund innan jag följde S till tåget, han skulle på medlemsmöte i SSU-Köping - kul att de är på gång igen!