onsdag, oktober 08, 2008

Pooc!

Hon vaknade till slut, lilltjejen. Strax innan åtta och en halvtimme senare gick vi mot COOP Forum. Ljuvligt skön promenad trots dimman. Handlingen gav mig ro inombords, ett kilo rödbetor, ett kilo morötter, ett kilo socker, ett kilo smör och ett kilo äpplen. Ordning och reda, raka led, stadgar och samma vikt på alla varor - sådant ger mig en viss tillfredsställelse. 

Upptäckte att jag i förra blogginlägget namedroppat Konsum city, COOP Extra och COOP Forum, det får jag medge är ganska nördigt. Då passar utropet Pooc! in tycker jag. Det är egentligen namnet på Coops egna tuggummimärke men jag och min styrelsekollega S har vidgat begreppet lite. Pooc! kan användas som hälsningsfras eller som överraskat utrop (typ istället för va!?) - Pooc!

A somnade för några timmar sedan och efter det har G och jag bakat bullar, chokladkaka, morotsmuffins och äppelpaj. En perfekt kväll skulle jag vilja säga. Lilltjejen är fruktansvärt charmig för tillfället, hon skrattar och konverserar med sina små ljud och när jag tar upp henne på morgonen är hon nyvaket varm och borrar in sig i min axel samtidigt som hon tar ett stadigt tag om mitt hår med ena handen.

1 Comments:

Blogger Joanna said...

Nu har jag utmanat dig. Men det är Lettis fel.

10:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home