lördag, oktober 04, 2008

Feeling hot, hot, hot

Jag är så sjukt varm. Klibbig på ryggen och munnen är alldeles torr och längtar efter vatten. Mycket vatten. Vi tog plana vägen ner till centrum, till och med några nerförsbackar. Tänkte att om det känns bra så kan vi ta backiga vägen hem. Och när jag inhandlat små tossor till lilltjejen så kändes det bra, backiga vägen it is! Och jäklar, vagn med femkilosbebis är tungt! Och backarna är backiga! Och branta! Nu är jag i alla fall hemma, har hällt i mig ett glas vatten och några till väntar. Sedan packar vi in oss i bilen, åker förbi tobaksaffären för en till uppvisning av A och sedan väntar Arninge och skoshopping. Sen fotboll! Det skulle kunna kännas stressigt men det gör det inte, det är soft. Konstigt.

Efter att ha läst S och hennes länk till Folkbladet som båda hyllar Uffe så ångrar jag bittert att inga konsertbiljetter är inköpta.